ناظمی چنین نوشت:


استفاده از مطالب وبلاگ ( بدون دخل و تصرف) با ذکر منبع آزاد است

115 و شهرداری

به نام خدا

   اداره امور در هر شهری بیشتر مربوط به شهرداری است تا نهادهای دیگر  و لازمه عملکرد مطلوب سایر نهادها از جمله ارگان های دولتی نیز ، تامین زیرساخت های لازم توسط شهرداری است . یکی از نهادهای حدمات رسان در هر شهر ، مرکز فوریت های پزشکی یا همان 115 است که با تمام کاستی ها و نواقصی که دارد سعی و تلاشش ، نجات جان بیماران و همنوعان است ولی در این راه ، با مشکلاتی نیز روبروست که در صورت مرتفع شدن می تواند بهتر ارائه خدمت نماید.

    از جمله مشکلاتی که مربوط به شهرداری است و با همکاری و تعامل می توان آنها را کاهش داد مشکلات آدرس دهی و آدرس یابی و رسیدن به مقصد است که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- تعیین نام واحد برای مسیرها و اماکن و  نصب آن در محل دید عموم :

 خوشبختانه خیابان ها و معابر در شهر دارای اسامی و تابلو هستند ولی نام واحد ندارند نمونه های زیر برای مثال آورده می شود که موقع آدرس دهی موجب سردرگمی می شوند و باید سوال مجدد پرسیده شود:

- بیمارستان سیدالشهدا  و خیابان سیدالشهدا در آران و بیدگل

- محله های توده و دربریگ در آران و بیدگل و نوش آباد

- خیایان امام خمینی در آران و بیدگل ، نوش  اباد و ابوزیدآباد

- معین آباد در آران و بیدگل و نوش آباد

- دشت فیض آباد و زیارت فیض آباد در آران و بیدگل

- روستای محمدآباد کویر در بخش مرکزی و محمدآباد در بخش کویرات ( ابوزیدآباد)

- روستای علی آباد کویر در بخش مرکزی و علی آباد فخره در بخش کویرات (ابوزیداباد)

2- معابر تنگ و باریک به طوری که آمبولانس بنز قادر به عبور از آنها نیست:

1-2: معابر بافت فرسوده: بافت قدیم برای زندگی به سبک قدیم ساخته شده است و معابر آن هم برای تردد انسان و دام و حداکثر دوچرخه و موتور مناسب است . چنانکه قبلا نیز متذکر شده ام در صورت نیاز به خدمات آتش نشانی یا 115 ، خدمات رسانی با مشکل مواجه می شود.

2-2: کوچه بند : در نقشه های مناطق جدید نیز کوچه بند و یا به قولی دزدگیر در نظر گرفته شده است که در کنار مزایایی که می تواند داشته باشد معایبی نیز دارد از جمله عدم امکان عبور آمبولانس بنز ، همچنانکه اخیرا نیز در شهرک رسالت شاهد آن بودیم و شهرداری باید در این زمینه افدامی اساسی جهت حذف آنها انجام دهد.

3-2: سد معبر

4-2: خیابان های تنگ : برخی خیابان های موجود کفاف میزان تردد خودرو امروزی را ندارند از جمله خیابان های نواب و ولیعصر  که برای اجتناب از خیابان نواب می توان از خیابان های واصف یا ابوالفضل استفاده کرد ولی جایگزینی برای خیابان ولیعصر موجود نیست.

 

   + mohammad - ٩:٢٦ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ٢٥ اردیبهشت ۱۳٩۳